Anykščių menų centras | Iš ARTi: skulptūros paroda „Žemės druska“. Aušra Jasiukevičiūtė 

Iš ARTi: skulptūros paroda „Žemės druska“. Aušra Jasiukevičiūtė

01 Bal Iš ARTi: skulptūros paroda „Žemės druska“. Aušra Jasiukevičiūtė
Print Friendly, PDF & Email

Laukdami karantino pabaigos, kai galėsime Jus vėl pakviesti į šiuo metu Angelų muziejuje – Sakralinio meno centre eksponuojamą, tačiau kol kas nepasiekiamą skulptūros parodą „Žemės druska“, per „saugų“ atstumą, tačiau iš arčiau, pristatome parodos ekspozicijoje esančias skulptūras ir jų autorius.

Pirmoji Jūsų dėmesiui – skulptorė, Lietuvos dailininkų sąjungos Vilniaus skulptorių sekcijos pirmininkė, parodų kuratorė, straipsnių autorė Aušra Jasiukevičiūtė. 2000 m. baigė kamerinės skulptūros magistrantūros studijas Vilniaus dailės akademijoje, nuo 2020 m. dėsto paskaitas VDA grafinio dizaino katedroje. Kūrėja iki šiol yra sudalyvavusi per 40 grupinių parodų ir surengusi dvi asmenines parodas, viena iš jų 2019 m. pristatyta Paryžiuje.

A. Jasiukevičiūtė kartu su skulptoriumi D. Kuču yra ir parodos „Žemės druska“ kuratoriai. Aušra – skulptūros entuziastė ir ypatingai šiltos sielos žmogus, turintis ką papasakoti.

 

A. Jasiukevičiūtė , „Relikvijorius K. Donelaičiui“ (37x39cm), bronza, fotoemalė, akmenys, 2014

A. Jasiukevičiūtė , „Relikvijorius K. Donelaičiui“ (37x39cm), bronza, fotoemalė, akmenys, 2014

 

Aušros mintys apie Angelų muziejuje – Sakralinio meno centre eksponuojamus jos darbus:

Skulptūra „Relikvijorius K. Donelaičiui“ – tai kūrinys, kuris buvo skirtas projektui „Skulptoriai skaito Donelaitį”. Mano versija, kokios prasmės buvo svarbios Donelaičiui ir ar jos šiais laikais tiek pat svarbios mums. Relikvijorius tai ir bomba – jūrinė mina (istorija galinti mus visus pažeisti) ir šventykla (viduje yra bažnyčios nava-nuoroda į šventybę-tuštumą) dvasingumo samprata, religijų būdu galinti suteikti žmogui aukštesnę prasmę, bet ir galinti pakelti jį į karą dievo vardan. Taigi relikvija yra pats Dievas, kuris mums nebebyloja, arba lieka toks pat nepažinus, kaip ir laikų pradžioje.

A. Jasiukevičiūtė , „Relikvijorius K. Donelaičiui“ (37x39cm), bronza, fotoemalė, akmenys, 2014. Fragmentas


Tuo tarpu mano protėviai, kurių nuotraukas dedu ant relikvijoriaus yra realūs, asmeniški, tolstantys į praeitį iki Donelaičio (agitavusio tarnauti Dievui – vertikalei, ne tik savo pilvui – horizontalei), kaip ir akmenėliai iš įvairių man svarbių vietų ir patirčių – kaip dabarties brangenybės. Kaip turtas, keliantis ilgesį to kažko autentiško, to nepažinaus ir gal esantis vieninteliu mano egzistavimo įrodymu, prie kurio esu prisirišusi.

A. Jasiukevičiūtė , „Relikvijorius K. Donelaičiui“ (37x39cm), bronza, fotoemalė, akmenys, 2014

 

Relikvijorius vis pildosi naujais “lobiais”, nėra baigtas ir kokia jo ateitis parodys laikas.

A. Jasiukevičiūtė , „Relikvijorius K. Donelaičiui“ (37x39cm), bronza, fotoemalė, akmenys, 2014


Relikvijorius – tai, kas dedama ant altoriaus yra Šventybė (kaip klausimas), ir Donelaitis (kaip pažadas), kad mano giminė, išlikusi lietuviais dar tęsis ateitin ir nepražus istorijos audrose.

„Viskas viename“, bronza, žalvaris, emalė, 2001.

 

Skulptūra „Viskas viename“ – tai pirmas mano kūrinys iš Relikvijorių ciklo, kuriuo išbandžiau bronzą ir norėjau „sutverti pasaulį“. „Pasaulį“, kuriame yra šeimininkas(ė), sukantis ratą, sėdintis „Batiskafe“ ir valdantis požemius, antžemį ir dangų iš saugaus vidaus…

„Viskas viename“, bronza, žalvaris, emalė, 2001.

Kaip ir priklauso „Pasaulyje“ pilna gyvūnų, gėlių, paukščių, netgi slibinų, nes kas žino, kas „Pasaulyje“ dar gyvena be mūsų? „Pasaulis“ iš dviejų dalių – jungiasi per sudėtingą užrakto sistemą, kaip dvipolis – In Jan principu, mums žmonėms pažinus. Vis bandau suprasti, kodėl mus žmones valdo stygius, kai gyvenamas pasaulis atrodo tobulas kūrinys, pakankamas… tik mes nepajėgūs jo suprasti?