Baroque Contempo – baroko ir džiazo sintezė

12 Bir Baroque Contempo – baroko ir džiazo sintezė
Print Friendly, PDF & Email

Birželio 11 d. Angelų muziejuje – Sakralinio meno centre vyko antrasis festivalio „Muzikos savaitgaliai Anykščiuose“ koncertas.

 

Ansamblio „Baroque contempo“ nariai Vytis Smolskas (fortepijonas, aranžuotės), Karolina Glinskaitė (vokalas), Silvija Pankūnaitė (vokalas) ir Simonas Šipavičius (šiandienos džiazo arenoje pažįstamas kaip veržlios grupės „Sheep Got Waxed“ narys) padovanojo ypatingą pasirodymą – audiovizualinį nuotykį, kuriame atsiskleidė ne tik netikėtos muzikos žanrų jungtys, bet ir barokinio Vilniaus architektūrinis grožis.

 

Skambėjo – A. Stradella, G. F. Händel, G. Bononcini, G. B. Pergolesi ir kitų kompozitorių kūriniai, aranžuoti Vyčio Smolsko

 

Nuotraukos Anykščių menų centro

 

 

A P I E

 

Sopranas Karolina Glinskaitė, džiazo dainininkė Silvija Pankūnaitė bei pianistas Vytis Smolskas bendrą muzikinę veiklą pradėjo 2011 metais.  Muzikantai sujungė du iš pirmo žvilgsnio nesuderinamus muzikos stilius – baroką ir šiuolaikinį džiazą.  Tačiau tai padarė ne atsitiktinai.  Iš tiesų baroko laikotarpio muziką ir džiazą sieja esminiai panašumai.  Vienas jų net sudaro džiazo pagrindą.  Tai – baroko laikmečiu užgimusi improvizacija, leidžianti intuityviai išgauti naujas skambesio spalvas, tapybiškai išreikšti emocijas.  Baroko laikais, kaip ir šiuolaikiniame džiaze, muzikinis kūrinys buvo traktuojamas kaip gyvas, lankstus, atviras kaitai, akimirkos nuotaikai, pasiduodantis atlikėjo vaizduotei.

 

Per penkerius kūrybos metus džiazo ir baroko sintezės sumanymą išplėtojęs trio, 2016 metais jį įamžino kompaktinėje plokštelėje. M.A.M.A apdovanojimo savininkas, aktyviai Lietuvoje ir užsienyje koncertuojantis pianistas Vytis Smolskas aranžavo visus kūrinius, įrašytus į albumą.  Įrašams trio pakvietė ypatingą svečią – saksofonininką Simoną Šipavičių.  Džiazo scenoje plačiai žinomas kaip grupės „Sheep Got Waxed“ narys, talentingas muzikantas ir kompozitorius Simonas Šipavičius „Baroque Contempo“ instrumentuotę praturtino savita ekspresija.

 

Jau baroko meto muzikai kontrastų, antitezių pagrindu ieškojo priešybių jungties, o ir barokinis džiazas nėra visiškai naujas reiškinys.  Tačiau „Baroque Contempo“ kolektyvas, organiškai tapęs kvartetu, iškėlė sau ypatingą uždavinį – baroko teorines taisykles vertinti ne kaip apribojimus, o kaip begalinę išraiškos įvairovę ir pasiūlyti savitą šiuolaikinę senovinės vokalinės muzikos atlikimo interpretaciją.  Bendromis jėgomis atrastas skambesys – tai muzikantų vaizduotės išraiška, kuri atspindi kiekvieno iš jų kūrybinį charakterį.

 

Grojant gyvai, šio kvarteto atliekamas barokas nusimeta perukus, suskleidžia vėduokles ir kaskart suskamba kitaip.